Sådan vælger du det rette system til tidsregistrering

By:

advertorial

Lige så snart du begynder at ansætte medarbejdere i din virksomhed, er det vigtigt, at du får et smart system, så de nemt kan registrere, hvor meget tid de arbejder. Heldigvis findes der mange forskellige systemer, som du nemt kan implementere i virksomheden, men det er selvfølgelig vigtigt, at du sørger for at vælge det rette.

Her kommer vi ind på, hvad du skal tænke over, når du vælger system til tidsregistrering. Vi er blevet inspireret til artiklen af firmaet anca.dk, der netop forhandler en række forskellige former for løsninger til tidsregistrering. 

Hvor mange medarbejdere er der? 

Først og fremmest er det selvfølgelig vigtigt, at du vælger et system, der kan håndtere det antal medarbejdere, du har. Hos anca.dk har de systemer, der kan bruges af alt fra nogle få til flere tusinde medarbejdere. Det vil derfor være nemt for dig at finde et, der passer til din virksomhedsstørrelse. 

tidsregistrering

Skal systemet kobles til et medarbejderkort?

Bruger I medarbejderkort i virksomheden for eksempel til at give adgang til jeres lokaler, kan det være smart, at jeres tidsregistreringssystem bliver koblet op til det. På den måde kan medarbejderne nemt registrere sig med deres kort, når de møder ind på arbejdet. 

Hos anca.dk har de også terminaler, der kun kræver ansigtsgenkendelse for at fungere. Medarbejderen skal altså bare stille sig hen foran skærmen for at blive registreret. Det er en endnu smartere og nemmere løsning. 

Skal medarbejderne kunne logge ind hjemmefra?

Når du skal vælge et system, bør du også overveje, om medarbejderne skal kunne logge ind hjemmefra. Det kan for eksempel være via deres smartphone. Når medarbejderne kan logge ind hjemmefra, gør du det nemt for dem at gå ind og registrere sygdomme og ferie. Dermed er de ikke afhængige af at være på arbejdspladsen for at kunne registrere det. Det kan give dem noget mere fleksibilitet.