Kend Googles rangering faktorer og få en placering i top 3

By:

Google benytter mere end 200 rangering faktorer, og det har stor betydning for, hvordan den enkelte virksomheds hjemmeside bliver placeret i søgeresultatlisten. Samtidig viser undersøgelser, at de fleste brugere kun klikker på links på side 1 i søgeresultatlisten, så hvis jeres virksomheds hjemmeside først dukker op på side 3, så får I kunne kundernes opmærksomhed. Hvis I gerne vil have en topplacering i Google, er det derfor vigtigt, at I får jeres hjemmeside SEO-optimeret, så den matcher så mange som muligt af rangering faktorer, som Google anvender.

SEO foregår ikke kun på virksomhedens hjemmeside

Mange har fokus på onsite SEO, hvilket bl.a. omfatter tekstindhold, overskrifter, title tag og metabeskrivelse, intern linkbuilding, video, billeder, Social Share Buttons m.m. Men det er også vigtigt at have styr på den tekniske del som eksempelvis en god og hurtig server til hosting samt hurtig indlæsning af hjemmesiden, hvilket Google rangerer højt. Derudover er der hele offsite-delen, som handler om autoritet og troværdighed. Du kan bl.a. få verificeret din virksomhed hos Google My Business, og det er vigtigt med synlighed på de sociale medier, ligesom henvisninger til din hjemmeside fra andre sider (backlinks) også er vigtigt. Hos firmaet Klikko er de eksperter i Google rangering faktorer, og her kan I få SEO-optimeret jeres hjemmeside med effektive resultater.